خبر

هشدار افزایش قیمت!

سردرد افزایش قیمت چسب

هشدار هشدار هشدار!

هشدار به کسبه محترم، هشدار به مصرف کنندگان عمده و خرد!

قطعا این آخرین یادآوری و هشدار می باشد!

هفته گذشته با توجه به اخبار موثق، افزایش قیمت انواع چسب در سایت تحلیلی و فروشگاهی ابزاریا و کانال تلگرام Tabrizi_Trading اطلاع رسانی شد.

بخوانید: اطلاع رسانی نوسانات شدید چسب 21/4/1399

اما متاسفانه بعضی از دوستان آن را جدی نگرفتند و امروز با قیمت های بسیار کذایی می بایست چسب های ارزان فروخته شده را با چسب های گران قیمت جایگزین کنند.

خبر گرانی چسب بازخوردهای گوناگونی در میان مخاطبین داشته است:

1- این امر باعث شده برخی نسبت به تهیه چسب مورد نیاز خود به قیمت مناسب ناامید شوند.

2- برخی دیگر به ارزان شدن چسب دل بسته اند و گمان میکنند میتوانند با چند روز یا چند هفته درنگ، قیمت مناسب و بهتری نسبت به امروز پیدا کنند. این دسته به پایین آمدن قیمت چسب امیدوارند.

3- عده ای که بلافاصله فروش خود را کنترل و اقدام به خرید مناسب در قیمت کف نموده تا گرانی چسب نه تنها برایشان ناراحت کننده نباشد بلکه مایه سود و پیشرفتشان گردد.

چند جمله با مخاطبین گرامی:

ابتدا روی صحبتم با افراد ناامید است. هشدار! اگر همین امروز و فردا دست به کار نشوید، مرداد ماه، خبر گرانی پشت گرانی به ناامیدی شما خواهد افزود. سعی کنید هرکجا متوجه خطای خود در زندگی و بالاخص در مراودات مالی خود شدید، سریعا آن را جبران نمایید.

فراموش نکنید که در هر زمان با اراده خود می توانید به اهدافتان برسید و باید ارزش وقت را بیشتر بدانید و به اصطلاح معروف:

ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است!

Never late to mend

در ادامه نظر فروشندگانی که دل به پایین آمدن قیمت چسب بسته اند را به نکات زیر جلب میکنم:

  • یک خریدار خوب در بازار ایران هیچ وقت نگران ارزانی دفعی نیست. چرا که همیشه افزایش قیمت ها به صورت دفعی و هیجانی صورت میگیرد. اما کاهش قیمت ها در بدترین حالت منجر به رکود میشود.

به همین دلیل خرید به اندازه توان فروش یک الی دو ماهه شما، هیچگاه منجر به ضرر نخواهد شد.

  • پیش بینی ها حاکی از افزایش نرخ دلار هستند و شخصا با سیاست های فعلی امریکا و ایران بعید میدانم شرایط ارز بهتر شود.
  • واردات قطره چسب های 123 با مشکلات زیادی رو به روست. تولید کنندگانی که از ترس کرونا خرید مواد اولیه را کاهش داده اند، امروز به یکباره برای واردات مواد اولیه اقدام نموده و این مشکل عملا به این سرعت حل نخواهد شد.
  • ممکن است چند ماه بعد با تغییر سیاست دولت ها، کاهش نرخ دلار و یا ساماندهی واردات و مسائل مشابه قیمت ها کمی روند نزولی به خود بگیرند. اما بر فرض صحت چنین فرضیه ای،این روند قطعا بیش از دو یا سه ماه به طول خواهد انجامید. تنها پیشبینی کاهش قیمت در ماه آینده است که پس از فروکش هیجانات بازار و عدم توازن عرضه و تقاضا شاید قیمت ها کمی از آنچه بالا رفته پایین بیاید.

به زبان ساده تنها احتمال منطقی پیش رو این است. که چسب استارباند از 15000 تومان که امروز با قیمت 23000 معامله میشود، به قیمت 26000 یا 28000 برسد. و بعد کمی از قیمت آن کاسته شده و برای مثال به نزدیک 25000 تومان برسد.

#حافظ_دارایی_خود_باشید
امیر اسلامی

29-4-1399