دسته‌بندی نشده

اسپری فوم چیست ؟

اسپری فوم ماده ای عایقی است که از جابجایی هوا و صدا بین داخل و خارج از ساختمان پیشگیری می‌کند. این اسپری معمولا برای درزگیری ساختمان‌ها و پیش از کامل شدن ساخت دیوار استفاده می‌شود. زمانی که آجرهای دیوارها روی هم چیده می‌شوند، حفره‌های بین آن‌ها با استفاده از اسپری فوم پر خواهد شد.

اسپری فوم جزو چسب‌های دو جزئی است، اما هر دو جزء آن داخل اسپری قرار دارد. یکی از اجزای اسپری فوم، گاز پیشران و دیگری فوم حجیم است. زمانی که بسته اسپری را تکان می‌دهید و روی سطح اسپری می‌کنید، دو جزء باهم ترکیب می‌شوند و واکنش شیمیایی بین آن‌ها باعث انبساط فوم و پر کردن شکاف می‌شود.

برندهای مختلف فرمول‌های منحصر به فردی برای تولید اسپری فوم پلی یورتان استفاده می‌کنند. به همین دلیل مواد شیمیایی موجود در هرکدام از اسپری‌ها باهم متفاوت است. برخی از آن‌ها ترکیبات سمی و برخی دیگر ضرر کمتری دارند. همچنین میزان انبساط اسپری فوم برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.

ویژگی های اسپری فوم

۱. شکل اسپری بعد از خشک شدن ثابت باقی می‌ماند و دوام زیادی دارد.

۲. فوم اسپری با گذشت زمان فشرده نخواهد شد؛ در نتیجه درزها دوباره خالی نمی‌شوند.

۳.  ترکیبات فوم به گونه‌ای است که مانع از رشد کپک روی سطح می‌شود. همچنین از انتقال باکتری و میکروب هم پیشگیری می‌کند.

۴. این محصول به انواع مصالح ساختمانی و متریال مختلف می‌چسبد. تنها سطوحی که اسپری فوم روی آن‌ها باقی نمی‌ماند، سطوح سیلیکونی، تفلونی و مشابه آن‌ هستند.

۵. فوم یکی از سبک‌ترین درزگیرهایی است که در صنعت استفاده می‌شود.

۶. قابلیت انبساط خوبی دارد و تمام حفره‌های سطح را می‌پوشاند. با استفاده از این درزگیر مطمئن خواهید بود که هیچ قسمتی از درز محل موردنظرتان خالی باقی نمی‌ماند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *