آموزشی

تنوع چسب

به طور معمول تعداد زیادی انواع چسب در ابزار فروشی ها وجود دارد  این موضوع برای مصرف کننده گیج کننده است . باید به هنگام خرید دقت بیشتر به خرج دهیم . زیرا یک نوع چسب برای همه ی کار ها مناسب نیست . انتخاب اشتباه چسب باعث خراب شدن کار می شود و نتوانیم قطعات مورد نظر را باموفقیت به یک دیگر بچسبانیم . در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا انواع چسب را مورد برسی و ارزیابی قرار دهیم .

چسب همه کاره

چسب همه کاره نامی اشنا که می توان گفت گذر همه به افتاده . این چسب پلیمری که درون ایتون یا تینر ترکیب می شود و پس از ترکیب با حلال چسب از پلیمر جدا می شود ود نهایت یه ماده سخت را می سازد . همچنین استفاده از این چسب محدودیت هایی نیز دارد . برای مثال از این چسب نمی توان روی قطعات فومی استفاده کرد زیرا با داشتن حلال نفتی خوردگی ایجاد می کند و فوم رو خراب می کند . چسب همه کاره با قدرت و سرعت متوسط گزینه ای خوبی برای انجام کار ها است .

چسب تفنگی یا حرارتی

این دسته از چسب ها بدنه ای پلاستیکی دارند . چسب درون این محفظه قرار گرفته و سپس با المنت برقی بدنه این چسب را ذوب کرده و از سر فازی چلوی دستگاه خارج می شود .

نکته : هنگام استفاده از چسب تفنگی مواظب خروجی داغ چسب تفنگی خود باشید .

چسب چوب

چسب چوب برادر چسب مایع زرد رنگ است . این چسب قیمت پایین و استحکام بالای دارد . چسب چوب عادی برای محیط های داخلی استفاده می شود و برای محیط های باز مانند تراس از نوعی خواصی باید استفاده کرد .

چسب قطره ای

این نوع چسب در چسباند قعات ریز و شیشه کار برد بسیار مناسبی دراد . مثل ( سنگ , شیشه , پلستیک و برخی فلزات )

این چسب بی رنگ بوده که از مزیت های ان به شمار می رود زیرا پس از استفاده رگی روی کار بقی نمی گذارد .

توجه :  در هنگام استفاده از چسب قطره ای مراقب برخورد ان با پوست  دستتان باشید .

چسب یک دو سه

سرعت خشک شدن این نوع چسب خیلی بالاست و دو سطح را خیلی راخت به یک دیگر متصل می کند . عملر این چسب تا حدود زیادی با چسب قطره ای شباهت دارد . این چسب دو قسمت داشته و شامل چسب و اسپری خشک کننده است .روش استفاده صحیح ازاین چسب به این صورت است که ابتدا سطح را به چسب اغشته کنید و بعد اسپری را روی ان بزنید و بلا فاصله دو تکه را به یک دیگر بچسبانید .

چسب آهن

چسب اهن نیز همان طور که از نامش بر می اید , برای چسباندن قطعات فلزی به هم استفاده می شود. در مواردی از این چسب برای وسایل پلاستیکی , موکت و فرش هم استفاده می گردد . برای استفاده از این چسب از قلم مو استفاده کرده و حجم چسب را به صورت مسطح روی قطعه کار بزنید . برای کار چسبندگی بهتر و قوی تر از دو لایه چسب استفاده کنبد .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *