آموزشی, ویدئو

آیا میدانید کاربرد های چسب حرارتی چیست؟

استفاده از چسب حرارتی

کاربردهای چسب حرارتی:

یکی از کاربردهای واضح چسب ها چسبندگی دو قطعه به یکدیگر است! اما چیزی که این چسب را از دیگر چسب ها متمایز میکند کاربرد های دیگر آن است:

ساخت گل رز با چسب حرارتی:

میتوانید برای سرمدادی از این چسب گل رز درست کنید؛ چطوری؟ اندازه یک دایره روی کاغذ پوستی چسب میزنیم و بعد کاغذ را روی دایره تا میکنیم تا لایه ی چسب نازک بشود و بعد از خشک شدن از کاغذ پوستی جداش میکنیم  حال ورقه های چسب را با چسب به انتهای مدادتان دور تا دور بچسبانید و اندازه ی دلخواهتان گل را درست کنید


گیره لاک پاک کن

ساخت گیره لاک پاک کن ناخن به وسیله چسب حرارتی:

دیدید این جاهایی را که میتوانید انگشت لاکی تان را درونشان قرار بدید و لاک از روی انگشتانتان پاک شود و البته میدانیم که هزینه ی خرید آن گزاف است؛ میتوانید چسب حرارتی را روی سر انگشت های یک دستکش ضخیم پلاستیکی ریخته و پس از خشک شدن آنها را از دستکش جدا کنید.

حالا  درون قطعه های ریز درست شده را با الکل و پنبه بپوشانید و سپس از آن استفاده نمایید 😉

چوکر هالووین

آموزش ساخت اکسسوری برای هالووین به وسیله چسب حرارتی:

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید به مهمانی هالووین و یا مناسبت های دیگر بروید و از خود سوال کنید: “در هالووین چه لباسی بپوشم؟” یا “گلوبند مناسب هالووین چیست؟”

شما میتوانید به وسیله چسب حرارتی، اشکال مختلفی را به عنوان “گردنبند” ، “گلوبند” ، “دستبند” ، “مچ بند” ، “پابند” (خلخال) بسازید و با تنوع رنگی مورد علاقه خودتان از آن استفاده کنید.

ساخت استوپر برای سطوح لغزنده با چسب حرارتی:

یکی دیگر از کاربرد های چسب حرارتی، درست کردن زیر پایی برای سطوحی هست که لغزنده است (مثل حمام)؛ برای اینکار کافی است روی یک سطح، طرح دلخواه زیر پایی را به صورت پیوسته با چسب حرارتی بکشیم و منتظر خشک شدنش باشیم و بعد در محل مورد نظر قرار دهیم.

آیا میتوان از چسب حرارتی در دکوراسیون استفاده کرد؟

بله، از چسب حرارتی در دکوراسیون منزل هم میتوانید استفاده کنید. به این صورت که روی عکس شکل مورد نظرتان (مثلا: برج آزادی) یک کاغذ قرار میدهید و بعد هم با استفاده از چسب چهار عدد از شکل  را میکشید ‌و بعد این چهار تا شکل کشیده شده به وسیله یک چسب را یکدیگر میچسبانید تا یک شی مکعب ایجاد بشه.

برای اینکه اندازه پر شدن جام های شراب خوری را تعیین کنید میتوانید با استفاده از چسب حرارتی  دور تا دور جام را با یک طرح بپوشانید به این ترتیب هم نمایِ جام خوب است هم دراستفاده صرفه جویی میشود.

از جمله  اکسسوری های که میشود با چسب تفنگی درست کرد اتش مصنوعی هست به این صورت که خوده چسب را از انتها سوراخ کرده و بعد چراغ های کوچک را درون چسب قرارمیدهیم و شکل مورد نظرمان برای اکسسوری را با استفاده از چسب ها درست کرده و بعد چراغ های LED را روشن میکنیم.

استفاده از چند خودکار همزمان با یک دست

میتوانیم برای استفاده  همزمان از چند خودکارآن هارا با استفاده از مقدار کمی چسب به یکدیگر بچسبانیم.

برای درست کردن کفی مناسب کفش میتوانیم مقداری چسب حرارتی ، شکر و رنگ را باهم مخلوط کنیم و در یک  پلاستیک به اندازه مورد نظربرای کفش امان بریزیم و زیر کفش قرار دهیم.

آیا شده است  بعد از بغل کردن سگ یا گربه ی خانگی اتان روی لباس هایتان از موی آنها باقی بماند ؟ برای این‌کارهم ‌میتوانید از دستور کفی کفش استفاده کنید و روی محل مورد نظرمخلوط را بزنید و بردارید .

در ضمن از همین روش میتوانید برای جلوگیری از آسیب به انگشتان هنگام استفاده از خودکار و مداد استفاده کنید.

آموزش ساخت کش مو دخترانه با استفاده از چسب حرارتی:

کاربرد دیگه ی چسب حرارتی استفاده از به عنوان  کش مو هست؛ به چه صورت؟ کافیه دور یک مداد به صورت  دورانی از ابتدا تا انتها چسب آب شده را بچسانید و بعد از خشک شدن سر و ته چسب خشک شده را بهم بچسبانید.

آموزش نقاشی و طراحی (چاپ) روی تیشرت و انواع لباس ها و پارچه های نخی:

آیا شما هم نوشته های روی پیراهن و تیشرت ها را دوست دارید؟ آیا مایلید نوشته های خاص خودتان را روی لباستان بنویسید؟ پس با ما همراه باشید.

اگه میخواهید یک نوشته  مخصوص خودتان را داشته باشید  فقط کافیه اون نوشته را با چسب حرارتی روی پیراهنتون بنویسید و قبل از کندن چسب، مقداری رنگ روی پیراهن اسپری کنید و بعد از خشک شدن چسب را کنده 😉 و به همین راحتی… میبینید که اسم یا جمله مورد نظر شما روی پیراهن چاپ شده…

ساخت سوزن ته گرد برای خیاطی:

اگر برای خیاطی به سوزن ته گرد نیاز دارید، مقداری چسب حرارتی را ته سوزن بزنید و منتظر خشک شدنش باشید.

عرض پاشنه ی کفشهاتون کمه؟

زیر پاشنه  یک کاغذ قرار بدید و از روی پاشنه چسب حرارتی را بزنید تا روی کاغذ بیاد وقتی در انتهای پاشنه عرض  مورد نظرتون کامل  شد متظر خشک شدنش باشید و بعد پاشنه  ی خود کفش را در پاشنه  ی مصنوعی بزارید.

میتونید از چسب حرارتی رنگی به عنوان گلوبند و دست بند استفاده کنید…  حالا چطور؟ فقط کافیه روی یک نخ چسب حرارتی را به صورت ضربدری بزنید و رنگ دیگه را عکس جهات رنگ قبلی بزنید و منتظر خشک شدنش باشید.

ساخت ردپا در ساحل:

تا حالا  شده بخواهید رد پای مختص خودتان را لب ساحل داشته باشید؟ 😉 کافیه زیر دمپایی یا کفشتان، نوشته و یا طرح دلخواهتان را بکشید و بعد از خشک شدن جداش نکنید. حالا کافیه لب ساحل پیاده روی کنید و همه جا جمله خود را به جا بگذارید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *